Blogolj!

Miért nem eszik juhhúst a magyar?

Pintér M. Lajos

A szaktárca célja, hogy a magyar termékek utat találjanak a magyar fogyasztókhoz.

A karcagi birkafőző fesztivál sokat tehet a juhkampányért.

Juh- és kecskehús, valamint -tejtermékek fogyasztását ösztönző kampányt indít a kormány. A kezdeményezés célja, hogy az erősen exportorientált ágazat termékei utat találjanak a magyar fogyasztókhoz is – mondta az Agrárminisztérium mezőgazdaságért felelős államtitkára.

Feldman Zsolt beszámolt róla: a juhtartás 8300 tenyésztő megélhetését biztosítja Magyarországon. Európa a juhtenyésztés tekintetében nem önellátó, behozatalra szorul, ezért a magyar gazdaságban vannak lehetőségek ezen a területen, amit mutat, hogy az elmúlt három negyedévben 40 millió euró értékű élő juh hagyta el az országot – összegez az MTI.

A kormány támogatáspolitikai eszközeivel a jobb, minőségibb termékek előállítását szeretné ösztönözni. Éppen ezért tenyészkosok beállításához, vagy a juh- és kecsketartók beruházásaihoz komoly forrásokat biztosítottak, de exportra főleg élőállatok kerülnek, ami körülbelül 14 ezer tonnát jelent – részletezte.

Ondré Péter az Agrármarketing Centrum (AC) ügyvezetője elárulta: az Agrárminisztérium megbízásából indították a juhfogyasztást ösztönző kampányt, amely 2020 húsvétjáig fog tartani.

Mint beszámolt róla, az ágazat felemásan teljesít, mert az export területén 90 százalékos az élőállat kivitele, de a belföldi fogyasztás nagyon alacsony, az európai uniós fogyasztási átlag fejenként 2,3 kilogramm évente, míg Magyarországon a 0,3 kilogrammot sem éri el. A belföldi fogyasztás növekedésével mind az állattartók, mind a feldolgozók biztosabb, stabilabb jövőt építhetnének.

https://ecoblogstar.blogstar.hu/./pages/ecoblogstar/contents/blog/87305/pics/lead_800x600.jpg
agrárium,Agrármarketing Centrum,Agrárminisztérium,juh,kecske,mezőgazdaság
 
Feliratkozás blogértesítőre

Ha mindennap szeretnél értesülni a legfrissebb bejegyzésekről, akkor iratkozz fel a blogértesítőre.

Feliratkozom

Hozzászólások

Ezeket a cikkeket olvastad már?