Blogolj!

A válság után regenerálódni látszik a magyarországi autópiac

Ragnar Volarus

Bizonyára mindenki emlékszik arra az időszakra, mikor az első Suzuki Swiftek legurultak a magyarországi gyár futószalagjairól. Tán sose adtak el egy típusból ennyit az országban. Azóta viszont nagyot fordult a világ. 

Ha van valaki, akinek adni lehet a véleményére a szakmában, akkor az Gablini Gábor, aki 1988-ban nyitotta meg első javítóműhelyét, majd 1989-ben kezdte el a Peugeot típusú járművek forgalmazását. A cégcsoport azóta jelentősen bővítette palettáját és Nissan, Peugeot, Hyundai és Kia márkákat is forgalmaz, valamint ők az Infiniti kizárólagos partnere. 2018-ban pedig már 30 éves lett a Gablini cégcsoport és harmadszor is kiérdemelte a Business Superbrands díjat, valamint idén a BKIK is díjazta a Főváros gazdaságáért díjjal.

Ahogy Gablini Gábor kifejtette, a szintén összeszerelő üzemmel jelen lévő Audi, Mercedes - és hamarosan a BMW - több autóval van jelen a piacon ezeknek a gyáraknak köszönhetően, hiszen nagyobb autókínálattal tudnak dolgozni, amiknek egy része rögtön kimegy az értékesítésbe. Ráadásul a tesztautók is itt maradnak nagyrészt, amiket a gyár futtat. 

Ám a Suzuki újra az élre tört, ám ezúttal már egészen más minőséggel. 

- A Suzuki megint a csillagos egeket ostromolja értékesítésben, mert egy jó szegmensben egy nagyon jó termékkel jöttek elő, és visszatértek a válság előtti helyükre a Vitarával. Ezek a termékek, a 90-es évek elején gyártott Suzuki Swift népautóhoz képest egészen más szintet képviselnek. Nagyon minőségi autó került most a magyar piacon vezető pozícióba - mondta Gablini Gábor.

Persze azóta a piac is átalakult, más a fizetőképes kereslet, egy egészen más réteg az, aki ma új autót tud vásárolni. A válságot megelőzően 0%-os devizahitellel lehetett elvinni autót, aminek drámai következményei lettek. Tömegével adták vissza ezeket a kocsikat, illetve vette el a bank, mert a vevők nem tudták fizetni a törlesztőrészleteket. Akkor az alacsony árú belépő modellek voltak a volumen. Ma ez a réteg használt autót vásárol. Aki új autót vesz az igyekszik olyan autót venni, ami több célú, ezek pedig a ma divatos SUV modellek, mint például a Vitara. De ez nem csak itthon, hanem egész Európában jellemző.

És mennyire kezd most normalizálódni a piac?

- A válság előtt, durván 80 százalék egyéni és 20 százalék céges vásárlás volt a jellemző, ami egy extrém piacot mutat. Ezzel szemben mikor összeomlott a magyar piac és 240 ezerről 45 ezerre esett vissza az értékesítés, akkor ez egy az egyben megfordult. Ma a magánvásárlók újra 40 százalék körül járnak már, tehát szépen lassan regenerálódik a piac. Nyugat-Európában körülbelül 50-55 százalék egyéni és 45-50 százalék a céges  vásárlás a jellemző. Véleményem szerint ez az egészséges piaci arány - osztotta meg véleményét Gablini Gábor.

https://ecoblogstar.blogstar.hu/./pages/ecoblogstar/contents/blog/63411/pics/lead_800x600.jpg
 
Feliratkozás blogértesítőre

Ha mindennap szeretnél értesülni a legfrissebb bejegyzésekről, akkor iratkozz fel a blogértesítőre.

Feliratkozom

Hozzászólások

Ezeket a cikkeket olvastad már?