Blogolj!

Erősödött a MOL piacvezető szerepe

Kálovics Tibor

A MOL nemrégiben két üzemanyagtöltő állomást vett át a Lukoiltól és ezzel nemcsak újabb versenytársát szorította ki a hazai piacról, de tovább is növelte piacvezető szerepét hazánkban.

Fotó: pestisracok.hu

Az elmúlt években a magyarországi piacról kivonult többek között az Esso, az Agip és az Aral is és most ezeknek a cégeknek a példáját követi a Lukoil is. Az orosz cég kivonulásával Magyarországon gyakorlatilag háromszereplősre szűkült a piac a piacvezető MOL, a Shell és az OMV részvételével. 

Átlagos piaci helyzetben olyan piacra lépnek be az olajcégek ahol legalább 10 százalékos piaci részesedés érhető el. Néhány éve még komoly verseny volt a nagy olajcégek és a független kutak között, valamint megjelentek a bevásárlóközpontok melletti töltőállomások is, mára azonban a MOL megerősítette piacvezető szerepét. 

Hiába osztozik azonban egyre kevesebb szereplő a piacon, az értékesített olajmennyiség évről-évre növekszik. Három évvel ezelőtt 11 százalékkal nőtt az eladott mennyiség, de az elmúlt időszakban is 3-4 százalékos változás tapasztalható minden évben. A kutak többsége 3-4 százalékos árréssel dolgozik az üzemanyag esetén, a töltőállomások többi bevétele a shopokból jön. Elemzők szerint a MOL éves bevételének egy negyede már ebből a szegmensből származik. 

Címkék: MOL
https://ecoblogstar.blogstar.hu/./pages/ecoblogstar/contents/blog/62393/pics/lead_800x600.jpg
MOL
 
Feliratkozás blogértesítőre

Ha mindennap szeretnél értesülni a legfrissebb bejegyzésekről, akkor iratkozz fel a blogértesítőre.

Feliratkozom

Hozzászólások

Ezeket a cikkeket olvastad már?