Magyarország, mint friss, fiatalos prémium márka

A Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) a divatipar szereplőivel közösen tervezi újra az ágazat működését. A #hellodivat Divatipari Stratégiai Nap célja az volt, hogy a divatszakma hazai képviselőivel közösen alapozzák meg egy átfogó, a magyar divatipar minden területét érintő stratégia létrejöttét. Az egész napos konferencia a divatipar négy alappillére – az oktatás, a stratéga, a gyártás és a kereskedelem – legfőbb kérdéseit tárta fel, melyek segítségével az MTÜ a stratégiaalkotásban a szakmai szereplők észrevételeit is felhasználja. A rendezvény háziasszonya Epres Panni volt. Az előadók között olyan szakemberek szerepeltek, mint Lászlóffy Vivien, az AÉRON ügyvezető igazgatója; Abodi Dóra, az ABODI tervezője és art directora; Tomcsányi Dóri divattervező; Koós Pál, a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem Design Intézetének igazgatója; Tömpe Lia, a Mod’Art International Hungary főigazgatója; Szabó Edit, a Széchenyi Tőkealap-Kezelő Zrt. szakembere; valamint Gém Péter, a DORKO ügyvezető igazgatója.

A #hellodivat Divatipari Stratégiai Nap nem titkolt célja, hogy a vitaindító beszélgetések tanulságait levonva fogalmazzák meg a hazai divatipar alapjait meghatározó új, stratégiai alapelveket.

Az oktatás problémáiról szólva elhangzott, a divatiskolák általános problémája, hogy a végzett diákok tandíjra szánt összege ritkán térül meg, nehéz itthon elhelyezkedni a szakmában. A béremelés szükségessége mellett lényeges a szabászat, a varrás presztízsének emelése is. Erre már a képzés során is nagy hangsúlyt kell fektetni a jövőben, mert jelenleg szinte minden fiatalt kizárólag a divattervezés területe vonz. A gyártás szerepéről szóló vita résztvevői ennek kapcsán példaként említették a Fashion Revolution-mozgalmat, amelynek résztvevői 2014-től kezdve a világ több mint száz országában dolgoznak az ipar transzparenciáján úgy, hogy megmutatják a nyilvánosságnak, kik vesznek részt a ruhák készítésében.

Elhangzott, hogy a szakemberek megtartása érdekében fontos lenne, hogy a magyar márkák kapjanak kedvezőbb feltételeket a kereskedelemben és az adózás területén, mint a nemzetközi márkák, hogy előnyösebb legyen számukra a versenyhelyzet.

Azzal, hogy az MTÜ-n belül kapott helyet a Divatipari Marketing Igazgatóság, az Ügynökség ezzel a nemzetközi gyakorlatot követi, hiszen a divat turisztikai attrakcióként való értelmezése más országokban már megvalósult. A divatipar által előállított magas minőségű termékek révén is színesíthető és bővíthető a Magyarországról alkotott kép, aminek köszönhetően hazánk friss, fiatalos és modern prémium márkaként mutatható be.

https://ecoblogstar.blogstar.hu/./pages/ecoblogstar/contents/blog/45701/pics/lead_800x600.jpg
#hellodivat,friss, fiatalos prémium márka,Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ)
Feliratkozás blogértesítőre

Ha mindennap szeretnél értesülni a legfrissebb bejegyzésekről, akkor iratkozz fel a blogértesítőre.

Feliratkozom

Hozzászólások

Ezeket a cikkeket olvastad már?