Elindult a Fiatal Vállalkozók Hete rendezvénysorozat

Ragnar Volarus

Hétfőn este az Iparművészeti Múzeumban tartották a Fiatal Vállalkozók Hete rendezvénysorozat budapesti megnyitóját, ahol szépen megteltek a sorok, nem sok szék maradt üresen a hatalmas előadóteremben.

Dr. Kovács Patrik a Fiatal Vállakozók Országos Szövetségének elnöke nyitóbeszédében felidézte, hogy az első rendezvényeiken 30-40-en vettek részt, hiszen még senki nem tudta mit is jelent FIVOSZ. Munkás 10 év van a szövetség mögött, de mostanra a fiatal generáció odaállt, és már nem csak itthon hanem külföldön is szeretnék kivenni a gazdasági értékteremtésből a részüket. Ma már a világ 171 országában ünnepelnek együtt ebben az időpontban a fiatal vállalkozók, és nagyon izgalmas látni, hogy mit tesznek például Zimbabwében vagy Dél-Amerikában. Az elnök elmondta azt is, hogy a hazai rendezvényen az a jellemző immár, hogy életre szóló barátságok köttetnek, és nyitott már autószerelő műhely itt kialakult kapcsolatnak köszönhetően, de éppen divatmárka is indult. Dr. Kovács Patrik kitért arra is, hogy a mai fiatalok másképp fogyasztják az információt, más rugóra jár az agyuk. Épp ezért feladatuknak tekintik, hogy hidat építsenek a generációk között, ezért jó a BKIK-val közös szervezés, mert csak így lehetnek sikeresek. Együtt két nagy problémával kell szembenézniük. Ami nagyon nem jó, hogy a KKV szektor átlagéletkora túl magas, valamint az, hogy a következő egy évtizedben 1 milliárd klasszikus munkahelyet veszthetünk el a világon, de Magyarországon is 2 millió lehet ez a szám köszönhetően a digitalizációnak.

De a hétfői nap a sikerről és a tanulságokról szól, mert nem csak a kudarcokat kell tudni kezelni, hanem a sikereket is. Mikor egy vállalkozás megalakul, kiderül, hogy az elmélet és a gyakorlat között van különbség. Erről kell beszélniük, hogy előrébb tudjuk mozdítani a világ szekerét.

- zárta beszédét Dr. Kovács Patrik.

Dr. Kovács Patrik

A FIVOSZ vezetője után A BKIK elnöke, Krisán László is megtartotta nyitóbeszédét. Aki arra igyekezett szavaival rávilágítani, hogy milyen komoly segítséget tudnak nyújtani a fiatal vállalkozóknak. Elvégre a BKIK-nak 157 évvel nagyobb a tapasztalata mint a FIVOSZ-nak, hiszen 167 éves. Éppen emiatt adta magát, hogy a barátság és mentorság révén kapcsolat szülessen. A Kamara sok dolgot tud, és akar is átadni, ami segíthet az indulásban. Ezt négy pontban foglalta össze az elnök. Első a pénz, vagy ha úgy tetszik a forrás, tőke, hitel, pályázat. A másik a piac megteremtése, azon helyeké, ahová kellhet a vállalkozások termée, szolgáltatása. Harmadik a tudás átadása szakképzések, tanfolyamok, oktatások megszervezésével. A negyedik talán a legfontosabb, a szabályozói környezet kordában tartása. A bürokrácia, az ésszerűtlen szabályozások csökkentése, amit a Deregulációs Bizottság révén érhet el a BKIK. A Kamara akkor végez jó munkát, ha a vállalkozói igények szerint definiálja magát, ezért a BKIK a vállalkozók és a politika között teremt kapcsolatot. Krisán László felhívta a résztvevő fiatal vállalkozók figyelmét a most induló új programjukra, amely nagy segítséget jelenthet, november 30-december 2. között rendezik a Kamarai Kuponnapokat, ahol szolgáltatások, termékek, áruk kedvezményesen vásárolhatók vagy igénybe vehetők. Az elnök végezetül megköszönte a lelkes szervezést.

Rekordszámú 1400 regisztráció érkezett a Fiatal Vállalkozók Hetének nyitónapjára, ami reméljük mindenki számára érdekes, lényeges és hasznos lesz. Az előadók személye nem a megszokott, de tőlük lehet igazán megtanulni a legfontosabbakat. Hiszen a mottó: Sikerek és tanulságok, kudarcok és talpraállás.

- mondta zárásul Krisán László.

Krisán László

Az esten elsőként Poór Csaba (kommunikációs igazgató, Új Nemzedék Központ) az Y generációs kommunikációról tartott előadást. Elmondása szerint egy személyes élményen keresztül tapasztalta meg, hogy nem tudjuk használni az eszközeinket, ez pedig a digitális egysíkúság. Ez ellen szeretne tenni a Digitális Immunerősítő program, amit az Új Nemzedék Központ az EMMI-vel karöltve fog véghez vinni. Mert nem elég ha akkor figyelünk csak a gyerekre mikor velünk van. Akkor is kellene mikor egyedül van, tablettel a kezében, hiszen rengeteg veszély leselkedik rá. 2016 januárja óta világszerte 10%-al nőtt az internet-felhasználók száma, 21 százalékkal többen használják a közösségi médiát. 150 éve egy információnak hetekre volt szüksége, hogy körbe érjen a világon, ma ez csupán pillanatok kérdése. Elmondta azt is, hogy mi magyarok elsők vagyunk a trash tartalmak fogyasztásában. A mai fiatalok 24%-a 0-24-ben elérhetőek online valahogy mindig kapcsolódnak, ők a C (connected) generáció. A fiatalok 50% egy napot nem bír ki a mobiltelefonja nélkül. Éppen amiatt, hogy a legyen a digitális térben védekező mechanizmus, az Új Nemzedék Központ több csomagot állít össze, amik a védelmet szolgálják. Ezt egy hosszú kampány fogja végigkísérni. 2017-ben elkészül egy Digitális Immuntérkép, 2018-ban a cyber bullying lesz a központban, míg 2019-ben a mobil és internetfüggőség a téma. Egy roadshow keretén belül megtudhatjuk Digitális Védettségi Indexünket, ahol etikus hekkerek mutatják majd be nekünk mennyire sebezhetőek vagyunk. A Digitális Immunerősítő Program roadshow tavasszal indul, januárban pedig egy mozikampány is része a folyamatnak. Egy Média Unió, több cégcsoport, televízió és média is csatlakozik a kampányhoz.

Ezután Ernyey Béla (színész, író) és Schiffer Miklós (stílusszakértő) avatta be a fiatal vállalkozókat a stílus rejtelmeibe, majd újra Krisán László, a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara elnöke lépett a pódiumra és néhány jó tanáccsal szolgált a jelenlévőknek. 

Vállalkozni nem könnyű. Jó ha tudja egy fiatal, hogy nem mindig a siker visz előre, néha a bukás is segíthet. A kudarcból fontos, hogy tanuljunk. Kell egy motiváció, egy jövőkép, és el kell hinni hogy van amit jól tudsz csinálni és jobban tudod mint a többiek .Ennek a tenni akarásnak, staminának ott kell lennie. Ha vállalkozó vagy akkor bukhatsz is. Ez az üzlet velejárója. De ettől nem kell megijedni. Steve Jobs és Edison is bukott. Walt Disney sem volt rögtön sikeres. A kudarc csak átmeneti, így is kell kezelni. A kudarc jobb tanító mint a siker.

Krisán elmondta, hogy neki Demján Sándor volt a mentora, aki lehetőségeket adott neki, amiket ha megragad egy vállalkozó, akkor azok megadják az esélyt a sikerre. A bizalom hozza az önbizalmat, az önbizalom a feladatokat, a feladatok pedig az eredményeket. A Kamara pedig át akarja adni a fiataloknak a tapasztalatokat, mentor szeretne lenni. A fiatalok ötleteikkel, a kamara pedig a hozzáadott értékeivel tud ebben részt venni. A BKIK adhatja a forrást, a piacot, az elnök pedig szeretné, ha a fiatal vállalkozók élnének ezzel. Emiatt hamarosan a Kamara indít egy programot fiatal vállalkozóknak, amelyben hitelt tud nyújtani az induláshoz, jó kamatkörnyezettel és az összeg mindenre felhasználható.

Ha van pénz, piac és tudás akkor már csak az a kérdés, hogy tudtok -e élni vele. A kudarc barát, a siker pedig ott van bennetek. Az erő, ötlet és a szikra nálatok van. A kamara értetek van, éljetek vele, nálatok van a lehetőség!

A folytatásban többek között Szily Nóra, Kasza Tibor, Kiss Virág és Lakatos Péter is hasznos információkkal látta el a jelenlévőket, így már a Fiatal Vállalkozók Hetének nyitóestje is komoly segítséget, támpontokat nyújthatott, és a folytatás sem lesz rosszabb.

Címkék: BKIK, FIVOSZ
https://ecoblogstar.blogstar.hu/./pages/ecoblogstar/contents/blog/44760/pics/lead_800x600.jpg
BKIK,FIVOSZ
Feliratkozás blogértesítőre

Ha mindennap szeretnél értesülni a legfrissebb bejegyzésekről, akkor iratkozz fel a blogértesítőre.

Feliratkozom

Hozzászólások

Ezeket a cikkeket olvastad már?