Magyar cégek sikeresek lehetnek az USA-ban

Panelbeszélgetés a két ország közötti üzleti kapcsolatok fejlesztésének lehetőségéről

Mi kell ahhoz, hogy a magyar vállalkozások érvényesüljenek az USA-ban? – tudakolta annak az amerikai-magyar üzletember találkozónak a legfontosabb kérdése, amelyet kedden rendeztek Budapesten.

Az Amerikai-Magyar Kereskedelmi Kamara New York rendezvényén a válaszadásban számos kitűnő, az amerikai piacon jártas szakember jeleskedett, akik Jennifer Kane-nek, az Egyesült Államok Budapesti Nagykövetségének kereskedelmi tanácsosa és Barát Tamásnak, a kamara elnökének előadása után adtak tájékoztatást szakterületük kapcsolatfejlesztési lehetőségeiről. Zsabka Zsolt rekordidő alatt hozta tető alá a rendezvényt, amelynek végén Barát Tamás átadta Zsabka Zsoltnak az AmHunCham magyarországi képviseletére szóló megbízólevelet.

Jennifer Kane utalt rá, hogy éppen kedden két hete foglalta el állomáshelyét Budapesten az amerikai nagykövetségen. Mint mondta, legfontosabb feladatának tekinti, hogy tovább erősítse a kereskedelmi és befektetési kapcsolatokat a két ország között, amelyek eddig is nagyon eredményesen működtek. Hangsúlyozta, hogy tavaly Magyarország amerikai exportja kiemelkedően teljesített, s a különösen jelentős mértékű amerikai befektetések révén hazánkban százezer ember jut naponta munkához. Emlékeztetett arra is, hogy az USA az Európai Unió után a második legnagyobb befektető Magyarországon. Erős alapunk van tehát arra, hogy tovább lehessen erősíteni a két ország üzleti kapcsolatait, amelyet a nagykövetség minden erejével támogat – szögezte le Jennifer Kane.

Barát Tamás a kamaráról elöljáróban elmondta, hogy a szervezet független a két ország hatóságaitól és politikai pártjaitól. Rámutatott, hogy a magyar cégek igenis lehetnek sikerek az USA-ban. Ehhez azonban mindenképpen az kell, hogy amerikai menedzsmenttel vagy az USA-ban nyilvántartott cég alvállalkozójaként legyenek képesek működni, betartva a helyi jogszabályokat, alkalmazva az amerikai marketing és PR. követelményeket. Alapvető fontosságú, hogy versenyképes terméken, szolgáltatáson kívül a cégnek legyen weblapja, és legyen megtalálható a közösségi médiumok oldalain. Így a Linkedinen, a Facebookon, a Plaxón, illetve – a napjainkban nagyon fontossá vált – Twitteren. Ezek nélkül nem lehet egy lépést sem tenni az USA-ban az eredmények felé. Aláhúzta, a kamara akkor tud segíteni üzleti kapcsolatok létesítésében, ha két együttműködő szervezet egyike tagja a szervezetüknek. Ez nem jár jelentős kötelezettségekkel, s a kamarai tagdíj is megfizethető.

Barát Tamás jelezte, legfontosabb szolgáltatásuk a leendő partnerek hitelesítése, ami azt jelenti, hogy a kamara garantálja, hogy az egymással kapcsolatot tervező cégek azok, aminek mutatják magukat. A kamarának természetesen rendelkezésére állnak az üzleti élethez szükséges információk, készek tanácsadásra, partnerek ajánlására. Olyan szervezetekkel tart naprakész kapcsolatot, amelyek a két ország kereskedelem-fejlesztésében érdekeltek. A kamara kapcsolatépítés, illetve üzleti információ- és tapasztalatszerzés céljából üzleti találkozókat szervez.

Jó tudni, hogy mód van különböző előnyök realizálására is. Barát Tamás jelezte, hogy előnyt jelent például, ha kisebbségi vagy női tulajdonban van a cég, illetve olyan területen működik, amelyet az USA fejlesztendőnek ítél. Kedvcsinálónak Barát Tamás megjegyezte, hogy magyar cégek akár az USA kormány üzleti partnerévé is válhatnak. Az amerikai kormány a világ legnagyobb vásárlója, évi 500 milliárd dollár értékben szerez be különböző termékeket, szolgáltatásokat. Ezeket a vásárlásokat negyedrészben a kis- és középvállalatoktól vásárolja.

A siker fontos záloga továbbá az innováció, amelyről Balogh Gyula, a Hungarian Innovation Center elnöke és Miklósi György, a Globe Facility & Property Management ügyvezető igazgatója tartott előadást. A jogi környezet tudnivalóiról pedig Dr. Igaz Christa, az Igaz Law Ügyvédi Iroda tulajdonosa tájékoztatta a találkozó résztvevőit.

A tájékoztatókat panelbeszélgetés követte a két ország közötti üzleti kapcsolatok fejlesztésének lehetőségéről. A találkozó moderátora, Csúri Ákos vezette beszélgetés résztvevői voltak Dr. David Moskovits, Magyar Kálmán az AmHunCham New York Tanácsadó Testület tagja, Kocsy Béla, az Agrárkamara külügyi igazgatója, Kaczmarczyk Gábor, USA magyarországi nagykövetségének kereskedelmi tanácsadója és Dr. Varga Miklós üzleti mentor.

Dr. Dávid Ferenc, a Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetségének (VOSZ) főtitkára és Barát Tamás, a kamara elnöke aláírja a két szervezet közötti együttműködési megállapodást

A találkozón Dr. Dávid Ferenc, a Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetségének (VOSZ) főtitkára és Barát Tamás, a kamara elnöke aláírta a két szervezet közötti együttműködési megállapodást. E kötelék révén a VOSZ is részt vesz a jövőben olyan tagszervezeteinek felkutatásában, amelyek eredményesen pályázhatnak az amerikai piacon való megjelenésre az Amerikai-Magyar Kereskedelmi Kamera New York közreműködésével.

http://ecoblogstar.blogstar.hu/./pages/ecoblogstar/contents/blog/36625/pics/lead_800x600.jpg
Balogh Gyula,Barát Tamás,Dr. Dávid Ferenc,Dr. David Moskovits,Dr. Varga Miklós,Jennifer Kane,Kaczmarczyk Gábor,Kocsy Béla,Miklósi György,Zsabka Zsolt
Feliratkozás blogértesítőre

Ha mindennap szeretnél értesülni a legfrissebb bejegyzésekről, akkor iratkozz fel a blogértesítőre.

Feliratkozom

Hozzászólások

Ezeket a cikkeket olvastad már?