Az együttműködés a közös agrármarketing alapja

Komoly változások történtek az elmúlt hónapokban az AMC (Agrármarketing Centrum) életében, ami egyben egy újraalakulást jelent, hiszen 1998-tól különböző szervezeti formákban – legutóbb a Magyar Turizmus Zrt.-n belül – létezett. A kormányzat részéről egyértelmű az üzenet, hogy az agrármarketing tevékenységet most az agrártárcához helyezte, megadva ezzel a lehetőséget arra, hogy a jövőben a koordináló szerep mellett egy olyan átfogó tervezés végrehajtása, amely megalapozza az elkövetkezendő időkre az agrármarketing teendőket, ami nem más, mint a Nemzeti Agrármarketing Program. 

                  Számon kérhető és átlátható lesz ez a konkrét marketing program” – jelenti ki határozottan Lipcsey György vezérigazgató, külön kiemelve, hogy ennek megalkotásával egy konszenzus jön létre az együttműködésben. De mit jelent ez a koordináló szerep? A válasz ellentmondást nehezen tűrő: Magyarország közösségi agrármarketingjében az AMC a kormányzati szervek feladatait, ilyen irányú tevékenységeit koordinálja természetes együttműködésben a különböző szakmai szervezetekkel. Ennek az együttműködésnek az egyik és a legfontosabb eleme az a Közösségi Agrármarketing Kódex, amelyet tavaly az OMÉK-on ismertettek, és amelynek mostanra már 30 aláírója van. „30 különböző termékpályákat, termékköröket képviselő terméktanácsok, szakmaközi szervezetek mellett aláírója ennek a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara és a Magyar Nemzeti Kereskedőház is, tehát nemcsak a szakma képviselőivel létesítettünk egy ilyen jó értelemben vett frigyet annak érdekében, hogy a közösségi agrármarketing minél hatásosabb legyen, hanem azokkal a partnerszervezetekkel is, akik hasonló tevékenységet végeznek külföldön vagy belföldön”.

Lipcsey György, az AMC vezérigazgatója

Ennek a tervezési munkának az eredményeképpen létrejön egy olyan 2017 és 2020 között megvalósítható marketing program, marketing terv, amelyet számon lehet kérni, eredményei lesznek, tehát cél és eredmény indikátorokat is felsorolunk, transzparensen fogja megfogalmazni a feladatokat: annyira konkrétan, hogy minden évre meghatározza különböző termékpályánként a teendőket külpiacon és belpiacon. Nem restek lehajolni az apró munkáért sem, hiszen olyan szintre „lemegy” ez a program, hogy mely célpiacokon és mely kiállításokon kell megjelenni, az itthoni munkában milyen fogyasztásösztönző tevékenységre, munkára van szükség. De nem osztják az észt, hanem a szakmai szervekkel közösen tervezik meg előre erre a négy évre, és ezt hajtják végre. Azaz egy olyan át– és előre látható, több évre történő tervezés történik, ami eddig hiányzott ebből a munkából.

A nyáron sikerrel futott a dinnyekampány, amit ősszel követ majd egy, a tavalyihoz hasonló almakampány is, azaz a médiában termékközpontú megjelenése lesz az új AMC-nek. Hírlik, hogy a dinnyekampány kapcsán a kóstoltatásoknál dicséretesen növekedett a kereskedelmi áruházláncok száma. Kicsit félve írja le az ember, de lehet, hogy ez egy új korszak, kapcsolat kezdete?

A közösségi agrármarketing kódex aláírói

„A tavalyi dinnyekampánynál egy áruházlánc csatlakozott az akcióhoz, idén már hat áruházlánc, és a dinnyekampány folytatásaként az almakampánynál már hét áruházlánc jelezte részvételi szándékát”. És ez talán segíthet abban is, hogy teljesüljön Lipcsey azon célja, elvárása, hogy a belpiac arányát a külpiac tekintetében feljebb, 60-40%-ra kellene „húzni”. Ami azért nem mehet egyik napról a másikra…

„Folyamatos munkával tudjuk átfordítani ezt az arányt. Eddig inkább – noha volt belpiaci tevékenység is – erőteljesebben a külpiac jellemezte a munkánkat, ezt szeretnénk megfordítani, de természetesen nem a külpiac kárára, hanem a belpiac fokozásával”. A külpiaci tevékenység ugyanúgy megmarad, sőt erősödik, hiszen jövőre  még több külföldi kiállításon tudnak kiváló minőségű magyar élelmiszerekkel megjelenni. Emellett fokozzák a belpiaci tevékenységet, már csak azért is, mert az összes szakmai szervezet, terméktanács részéről egyértelmű elvárás a belföldi fogyasztás ösztönzése. Ebben – természetesen – nem csak a tervezésben, hanem a végrehajtásban is részt vesznek ezek a terméktanácsok, szakmai szervezetek – közös akciók keretében.

A terveket, íme, most leírtuk, és jövőre szembesítjük vele Lipcsey György vezérigazgatót. Addig is almára fel! 

http://ecoblogstar.blogstar.hu/./pages/ecoblogstar/contents/blog/30887/pics/14761870326047562_800x600.jpg
Agrármarketing,Agrármarketing Centrum,Lipcsey György
Feliratkozás blogértesítőre

Ha mindennap szeretnél értesülni a legfrissebb bejegyzésekről, akkor iratkozz fel a blogértesítőre.

Feliratkozom

Hozzászólások

Ezeket a cikkeket olvastad már?