Újra lehet nemzeti légitársaságunk?

Új magyar légitársaság megalapításáról tárgyalt a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium és az orosz Szuhoj repülőgépgyártó hétfőn, Budapesten – értesült az M1 híradója.

A tervek szerint a gyártó hat új repülőgépet és pénzt is adna a légitársaság létrehozásához. Az orosz cég először tavaly októberben egyeztetett erről a minisztériummal. A felek becslése szerint a magyar bruttó hazai terméknek (GDP) évente 110 millió eurós (34 milliárd forint) hasznot termelne egy nemzeti légitársaság létrehozása.

Jevgenyij Andrasnyikov, a Szuhoj polgári repülőgépek gyártásáért felelős vezérigazgató-helyettese a hírműsornak azt mondta, a cégnek és Superjet 100-as gépüknek kiváló ugródeszka lenne a magyar nemzeti légitársaság, ugyanakkor megbízható partnerek lennének, nem csak az új vállalat sikereit, hanem a kockázatait is vállalnák.

Tasó László, a szaktárca közlekedéspolitikáért felelős államtitkár azt mondta, valamennyi ilyen vagy ilyen jellegű projektet, amely a lakosság, az ország érdekeinek a szolgálatában áll vagy állhat, azt megvizsgálják és támogatják.

A Szuhoj 2000-ben kezdte el tervezni az olasz Alenia Aermacchival közösen a Superjet 100-as regionális, sugárhajtású repülőgépét, amely 2011-ben mutatkozott be az Armavia flottájában. A konfigurációtól függően 78-98 utas szállítására alkalmas gépből eddig 368-at adtak el, elsősorban orosz légitársaságok állították eddig üzembe a típust.

A Malév, az egykori magyar nemzeti légitársasága, 4 évvel ezelőtt, 2012. február 4-én állt le szinte folyamatos 66 évnyi működés után.

A vesztét az ellenérdekű Wizz Air légitársaság brüsszeli feljelentése, és az Európai Bizottság ezt követő döntése okozta, amely szerint a Malév számára nyújtott „összeegyeztethetetlen” állami támogatást vissza kell fizetnie. A bizottság szerint „a magyar nemzeti légitársaság Malév számára 2007 és 2010 között a privatizációval és a visszaállamosítással összefüggésben nyújtott finanszírozás jogellenes állami támogatásnak minősül, mivel a Malév nem volt képes ilyen finanszírozáshoz jutni a piacról a magyar hatóságok által nyújtott feltételek mellett”.

A Wizz Air – ahol a hírek szerint pezsgőt bontottak a Malév megszűnésére - igazgatóságában ült egy ideig Oszkó Péter, a Bajnai-kormány pénzügyminisztere. A Wizz Air vezetője Váradi József a történtek után több interjúban is mosta kezeit, de ez nem változtat azon, hogy nem vagyok hajlandó felszállni egyetlen Wizz Air járatra sem.

Címkék: Malév
1
http://ecoblogstar.blogstar.hu/./pages/ecoblogstar/contents/blog/24876/pics/lead_800x600.jpg
Malév
Feliratkozás blogértesítőre

Ha mindennap szeretnél értesülni a legfrissebb bejegyzésekről, akkor iratkozz fel a blogértesítőre.

Feliratkozom

Hozzászólások

A bejegyzésre 1 db hozzászólás érkezett!
CsipkeRózsa
CsipkeRózsa 2016-02-10 13:42:15
"A tervek szerint a gyártó hat új repülőgépet és pénzt is adna a légitársaság létrehozásához."

Ajándékba? Hitelbe, azt vissza is kell fizetni. A Malév megszüntetése mögött nem ez volt a hátsó gondolat?
Válaszolok

Ezeket a cikkeket olvastad már?