Nagyon jól megy a játékboltoknak

Már a tavalyi árbevételek alapján látható volt, 2015 kiemelkedő éve lesz a játékgyártóknak, a játékbotoknak. Sőt, a boltok azzal számolnak, hogy a karácsonyi időszakban akár az éves bevételük több mint felét is elérhetik. Régi igazság, a gyerek azért nagy üzlet a vállalkozásoknak, mert értük mindig hajlandóak fizetni a szülők.

A játékboltok éves bevételük több mint felét elérhetik a karácsonyi szezonban, az átlagos kosárérték az évközi 6200 forintról átlagosan 9800 forintra emelkedik, a 40-50 milliárd forintos piac az idén tovább bővülhet - derül ki a játékkereskedők felméréseiből.

A REGIO Játékkereskedelmi Kft. felmérése szerint karácsonykor a nagyobb méretű és értékesebb termékek kerülnek a kosárba. A november elejétől december végéig tartó időszak a játékkereskedő éves árbevételének felét adja. A cég idén karácsonykor a tavalyinál 5-7 százalékkal nagyobb forgalomra számít, de az új üzletek nyitása miatt az összes bevétele idén várhatóan 30 százalékkal nőhet.

A közleményben Gyaraki József, a REGIO Kft. ügyvezetője, a Játékkereskedők Országos Szövetségének alelnöke kifejtette, a magyar piac nagyjából 40-50 milliárd forint nagyságú, ebből a játékbolthálózatok 30, az online játékboltok 10 százalékkal részesednek, a maradékot pedig a hipermarketek dömpingárui fedik le.

A karácsonyi szezonban nincs különbség a vásárlók összetételében az év többi hónapjához képest, nagyjából 75 százaléka 25-44 év közötti nő. Ami a slágertermékeket illeti, idén is egyre népszerűbbek a kreatív és készségfejlesztő játékok, de Magyarországon regionális szinten is kiemelkedően kedveltek a családi társasjátékok. Emellett folyamatosan nő az érdeklődés az interaktív játékok iránt.

A játékkereskedő és importőr Formatex Kft. felmérése arra mutat rá, hogy a játékboltok forgalma számít a leginkább szezonálisnak a kiskereskedelemben. Példaként említik, hogy a háztartások napi fogyasztási cikk vásárlásaiból származó összforgalomnak csupán mintegy 10 százaléka esik az év utolsó hónapjára, a játékboltok éves forgalmának a 60-70 százalékát a karácsonyi szezon adja.

A második legfontosabb időszak a játékkereskedelemben a húsvéti, ami az éves forgalomnak akár 16-20 százalékát is jelentheti, majd azt követi a gyereknap, de az tíz százalék alatt marad. A karácsonyi forgalom idén 8 százalékkal nőhet a tavalyihoz képest, az idei éves árbevétel pedig 8-10 százalékkal bővülhet.

Borhi János, a Formatex ügyvezetője elmondta: az internetes vásárlás dinamikusan fejlődik, az év során a kiskereskedelmi forgalomban értékesített termékeik 9 százalékát online értékesítik. Az online üzletágukban a tavalyihoz képest kiugró, 230 százalékos a növekedés.

Régi igazság, a gyerek azért nagy üzlet a vállalkozásoknak, mert azért mindig hajlandók fizetni a szülők.

Címkék: gyerekjáték
http://ecoblogstar.blogstar.hu/./pages/ecoblogstar/contents/blog/22876/pics/lead_800x600.jpg
gyerekjáték
Feliratkozás blogértesítőre

Ha mindennap szeretnél értesülni a legfrissebb bejegyzésekről, akkor iratkozz fel a blogértesítőre.

Feliratkozom

Hozzászólások

Ezeket a cikkeket olvastad már?